Originální název - The Wolf (Jack Caffery #7)
Autor - Mo Hayder
Překlad - Jiří Kobělka
Počet stran - 480
Vydáno - 2015
Nakladatelství - DOMINO

Jaká tajemství skrýváme před ostatními. Co všechno tajíme před vlastní rodinou a jaká tajemství ji dokáží rozdělit. Jack Caffery má tajemství, o kterém ví jen někdo a hledání odpovědí na jeho otázky ho dovede zpět k Chodícímu muži. Vždy je to něco za něco, a tak je donucen sám najít odpovědi. Nedaleko od něj čelí svým otázkám a minulosti rodina, kterou Caffery hledá, aniž by to tušil. Mo Hayder se tentokrát zaměřuje především na psychiku a podstatu lidskosti.

M
alý lístek se vzkazem „pomozte“ na obojku malého psíka se stává jedinou stopou, kterou Jack Caffery má. Jediným vodítkem, které mu má pomoci najít ty, kterým má pomoci. To je to jediné, co musí udělat, aby na oplátku Chodící muž promluvil s mužem, který možná má odpovědi na jeho prozatím marné pátrání po zmizelém bratrovi. A i když se to zdá marné, Jack se vydává na cestu hledání. Nedaleko od něho je ve vlastním domě vězněna rodina, která odevzdaně čeká na rozsudek.

Manželé Anchor-Ferrersovi měli v plánu si odpočinout od městského shonu a uchýlili se do letního domku, poněkud zchátralého a opuštěného na kopci poblíž lesů. Příjemné odpoledne se však změní v noční můru. Jako by se roky starý zločin vrátil. Jako by se on, muž, který chladnokrevně zavraždil před lety mladou dvojici, vrátil. Dva neznámí muži v přestrojení za policisty je uvězní v jejich vlastním domě a chystají se na nejhorší. Co ale může být horšího než smrt?

Mo Hayder mistrně manipuluje s psychikou obětí i pachatelů, nenápadně vytváří nátlak na všechny zúčastněné. Pro mnohé může být Vlk překvapením, jelikož autorka mírně upustila od typické morbidnosti, ale to jen na první pohled. Když se čtenář podívá hlouběji, všechno tohle tam je. Jen v jiné, skrytější formě. Možná o to víc je thriller děsivější. Všichni jsou nuceni odpovědět sami sobě na otázky, které se báli položit. Přiznat si pravdu, která bila do očí. A některé odpovědi se stanou rozsudkem, příčinou i následkem.

U knih Mo Hayder nejde o prvoplánový strach, děsivé situace, ale o ten podtext, který se čtenáři dostane pod kůži a nelze ho jen tak setřást. Ten pocit děsu a nepřipravenosti na skutečný nebezpečný, zvrácený svět kolem nás. A přestože se jedná o fikci, tak jak ji podává autorka, všechno je uvěřitelné. O to víc je pochopitelné, proč je Mo Hayder tak uznávanou spisovatelkou.

Za recenzní výtisk velice děkuji Nakladatelství DOMINO